ABCedu pre vzdelanie

Kategórie
 
 
 
 
 

V spolupráci s Mestskou časťou Bratislava Petržalka, občianskym združením ABCedu pre vzdelanie a vydavateľstvom ABCedu sme podporili základné školy v tejto mestskej časti. Poskytli sme učebné materiály pre žiakov 7. až 9. ročníka, čím sme podporili ich vzdelávanie v oblasti finančnej gramotnosti. Tento projekt, už po štvrtýkrát finančne podporený Mestskou časťou Bratislava Petržalka, je dôkazom našej snahy oživiť finančnú gramotnosť v školách.

 

 

Finančná gramotnosť v praxi. Projekt podporený Nadáciou NBS

            Žijeme v dynamickom svete, kde sa finančné trhy, produkty a služby neustále menia. Finančná gramotnosť je preto bezpochyby jedným z kľúčových pilierov moderného vzdelania.  So zvyšujúcou sa komplexnosťou finančných trhov je nevyhnutné, aby ľudia vedeli porozumieť rôznym finančným produktom a službám. Finančná gramotnosť nám poskytuje kompas, vďaka ktorému sa vieme správne orientovať v spletitom labyrinte financií s väčšou istotou a sebavedomím.       

 

Finančná gramotnosť teenagerov

Finančná gramotnosť teenagerov je stále problematická

Finančná (ne)gramotnosť mladých ľudí je dlhodobým problémom. Hoci je finančná gramotnosť veľmi dôležitá pre život a vie človeku značne pomôcť s dosiahnutím jeho cieľov, na školách priestor nedostáva. Finančná negramotnosť následne mnohým ľuďom spôsobuje problémy.

Prieskumu úrovne finančnej gramotnosti sa zúčastnilo 293 žiakov posledných troch ročníkov základných škôl. Test sa skladal z 35 otázok. Test sa zároveň týkal piatich hlavných oblastí a tými boli: ochrana spotrebiteľa, príjmy a výdavky, dane a odvody, bankovníctvo a finančníctvo&meny. Prvé otázky sa týkali práv spotrebiteľa. 86% respondentov vedelo, že tovar treba reklamovať u výrobcu, o 8% viac, že tovar nejde reklamovať bez pôvodného obalu a o niečo menej vedelo čísla slovenského čiarového kódu. To, že medzi práva spotrebiteľa nepatrí právo na uspokojenie základných životných potrieb ale vedela len tretina respondentov. Z odpovedí v tejto sekcii vyplýva, že väčšina respondentov rozumie ako funguje nákup a vrátenie tovaru najmä vzhľadom na to, že si sami kupujú veci a vracajú ich.

Druhá sekcia o príjmoch a výdavkoch mala preveriť základné znalosti respondentov o tom, čo je príjem, čo je výdavok, čo je mzda a pod. Okolo 85% respondentov pochopilo že prebytok vznikne, keď sú príjmy vyššie než výdavky, obdobné množstvo to, že čo je náhodný príjem. V rozoznaní rozdielov medzi pojmami hodinová, úkolová a mesačná mzda bolo úspešných 80% respondentov. Veľká väčšina aj pri zadaní hodinovej a mesačnej mzdy ako aj počtu odpracovaných hodín za deň vie vypočítať mesačnú mzdu rovnako ako podiel z tržieb. Iba šestina ale pozná rozumie pojmu superhrubá mzda. Väčšina teda opäť rozumie základom a zvláda jednoduché výpočty mzdy. Množstvo tých ktorí nevedia ani tieto základy je ale značné.

Treťou oblasťou sú dane a odvody. Veľká väčšina respondentov rozšifrovala čo znamená s.r.o. a SZČO, hoci niektorí vynechalo slovo spoločnosť pri otázke, čo znamená s.r.o. Už menej žiakov, len 67% vie, že založenie živnosti je rýchlejšie než založenie spoločnosti s ručením obmedzeným. Jednoduchý výpočet dane nerobil problém 86% žiakov, len polovica z tohto množstva ale zvládla vypočítať DPH a len štvrtina čistú mzdu pri 1000 eurovom príjme. V znalosti daní a odvodov majú žiaci už väčšie medzery a zložitejšie výpočty sú pre nich problematickejšie.

 

Cez 80% žiakov vie čo je bežný účet a akými spôsobmi možno vybrať peniaze z neho. Skoro žiadny zo žiakov ale nevedel, aký je rozdiel medzi bankovým účtom a základným bankovým produktom. Väčšina nepozná ani pojem farming. Štyria z desiatich respondentov nevedeli zohľadniť za aké obdobie je daný úrok pri výpočtoch. Dvaja z troch vedia kedy sme prijali euro, a až 80% vie, načo sa používa debetná karta. Základom bankovníctva žiaci rozumejú, komplikovanejšie pojmy či výpočty ale nezvládajú. Na neznalosť týchto pojmov nemálo ľudí doplatilo výberom nevhodných finančných produktov či urobením zlých finančných rozhodnutí.

Poslednou sekciou bolo finančníctvo&meny. Približne tretina odpovedajúcich nedokázala prepočítať české koruny na eurá. Vyše polovica ale pri výbere z dvoch možností na otázke o tom, čo je úrok pochybila a nepochopila princíp ako úrok funguje. Tri štvrtiny ale vedia čo  je inflácia. Správnu výšku ochrany vkladov pozná len niečo menej než polovica respondentov, a len 38% vie, čo je akcia. Približne polovica žiakov vedela čo je likvidita a ako rizikovosť investície ovplyvňuje jej výnos. Znalosť základov fungovania finančníctva sa ukázala ako veľmi slabá a potvrdzuje tézu, o nedostatočnej znalosti Slovákov v tejto oblasti následkom čoho mnohí neinvestujú či robia chybu pri výbere finančných produktov. Prieskum ukázal, že znalosť žiakov je dostatatočná len v niektorých oblastiach a aj v nich sa stále nemálo žiakov nevyzná.

Využite možnosť a zapojte sa do pilotného ročníka Ekonomickej olympiády.

Prihlasovanie len do 10.3.2023:

https://ekonomickaolympiada.sk/eo-pre-zs/

 

Text pripravil: Samuel Jurčišin

 

2 % z daní

Podporte nás svojimi 2% z daní 

  a my podporíme vás na ceste za lepším vzdelaním!

 

Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane z príjmov

Občianske združenie ABCedu pre vzdelanie aktívne podporuje vzdelanie na všetkých typoch škôl: základných, stredných aj vysokých. Pomáhame ako žiakom, tak aj učiteľom či študentom pedagogického smeru; zameriavame sa na inovatívne výučbové metódy a ich uplatnenie a propagáciu v pedagogickom procese.

Spolupracujeme:

Spolupráca s učebnicovým vydavateľstvom ABCedu, a.s. je zárukou kvality poskytovaných služieb, spolupracujeme s neziskovými organizáciami, finančnými inštitúciami, spoločnosťami, ktoré podporujú vzdelávanie.

Materiály,

ktoré ponúkame sú odporúčané MŠVVaŠ SR a sú vypracované v súlade so Štátnym vzdelávacím programom a Národným štandardom finančnej gramotnosti, ktoré v súhre s našimi elektronickými aplikáciami uľahčujú a spríjemňujú prácu učiteľom, žiakom aj rodičom a napĺňajú víziu vzdelávania v 3. tisícročí.

Ponúkame:

Školenia a semináre pre učiteľov ZŠ a SŠ priamo na pôde Vašej školy alebo školy, ktorú navštevujú Vaše deti. Primárne sa zameriavame na vzdelávanie v oblasti finančnej, matematickej a čitateľskej gramotnosti.

Lektori:

Skúsení pedagógovia s dlhoročnou praxou, autori mnohých učebníc a pracovných zošitov.

Pre vybrané oblasti môže účastník dostať učebné materiály zadarmo aj pre svojich žiakov*.

Záleží nám na vzdelaní, pridajte sa k nám!

*Podmienky získania učebníc pre žiakov budú poskytnuté individuálne v závislosti od celkovej sumy príjmu 2% z daní. OZ si vyhradzuje právo určiť podmienky a rozhodnúť o jednotlivej výške podpory, ktorá je nenárokovateľná.

 

Vaše 2 % využijeme na 100% pre vás – učiteľov a pre vaše deti.

Už štvrtý rok ABCedu pre vzdelanie o.z. pripravuje pre vás zaujímavé workshopy a podporuje podujatia pre učiteľov a deti. Ďakujeme a tešíme sa na ďalšie spolupráce.

Čo všetko máme za sebou a načo sme využili 2% v roku 2022?

 

 

v spolupráci s Hlavným mestom Slovenskej republiky Bratislava v rámci grantového programu bol podporený projekt zameraný na finančnú gramotnosť "Finančná olympiáda" pre žiakov 2. stupňa ZŠ.
 
Pripravili sme pre žiakov II. stupňa základných škôl (7. - 9. ročník) kvíz zameraný na vedomosti z oblasti finančnej gramotnosti. Z úspešných riešiteľov boli vyžrebovaní traja žiaci z bratislavských škôl, ktorí získali vecné odmeny.
 
Otázky boli rozdelené do 7 oblastí a sú koncipované v zmysle Národného štandardu finančnej gramotnosti.
Ďakujeme všetkými 292 žiakom, ktorí sa zapojili do súťaže finančnej gramotnosti. Napriek náročnosti niektorých otázok, žiaci dosiahli výborné výsledky.
Najlepšie výsledky dosiahli v otázkach ochrany spotrebiteľa, a na druhej strane najviac sa potrápili s odpoveďami z oblasti finančných služieb, miezd, daní  a investovania, ale aj s výpočtami matematických úloh.
V priemere odpovedali správne na 74%.
Cieľom nebolo získať 100% správnych odpovedí, ale vzbudiť záujem  a orientovať sa v oblasti finančnej gramotnosti, získať povedomie o základných ekonomických pojmoch, s ktorými sa mladí ľudia môžu stretnúť v reálnom živote.  
 
Z odpovedí, ktoré získali najvyššie percentuálne hodnotenie sme vyžrebovali víťazov:
1. miesto Richard Matula, ZŠ Gessayova 
2. miesto Veronika Dunajská, ZŠ Cádrova
3. miesto Daniel Ivan, ZŠ Hlboká
 
Víťazom srdečne blahoželáme!
 

Aby všetky deti rozumeli

                                                                                             

Projekt realizovaný s podporou Košického samosprávneho kraja a ABCedu pre vzdelanie.

V našej spoločnosti dlhodobo rezonuje problém jazykovej bariéry detí z národnostných menšín. Ide o tému, ktorej v spoločnosti nevenujeme dostatočnú pozornosť. Práve tento fakt je kľúčový pre integráciu rómskych žiakov do výchovno-vzdelávacieho procesu. Ako pedagógovia si uvedomujeme aj to, že našim žiakom z málo podnetného prostredia nerozumieme a taktiež vieme, že pre mnohých našich žiakov je materinským jazykom rómčina alebo maďarčina, nie slovenčina. Didaktické aktivity vydavateľstva spolu s OZ ABCedu pre vzdelanie podávajú pomocnú ruku pri procese vzdelávania národnostných menšín ako žiakom, tak aj pedagógom.

 

V spolupráci s MČ Bratislava Petržalka, občianskeho združenia ABCedu pre vzdelanie a vydavateľstva ABCedu, sme podporili všetky základné školy v Mestskej časti Bratislava Petržalka učebnými materiálmi pre žiakov 7. až 9. ročníka.

Tento projekt finančne podporila Mestská časť Bratislava Petržalka – miesto kde to žije.

Ako sa pozeráme v škole na finančnú gramotnosť? Je plnohodnotne zavedená v školách, alebo ju máme len „na papieri“ a spoliehame sa na kolegov? Stačí učiteľom, že žiak vymenuje základné pojmy, „odfajkne“, že to vie alebo ho učíme v súvislostiach? Chcú učitelia učiť finančnú gramotnosť a sú sami dostatočne finančne gramotní? To sú časté otázky učiteľov, riaditeľov na školách.
Rozvoj a etablovanie finančnej gramotnosti v zmysle Národného štandardu finančnej gramotnosti.
Naša cesta ku spoločensky zodpovednej edukácii obyvateľstva vo financiách cieli na podporu a zvyšovanie odbornosti pedagógov a poskytovanie edukačných pomôcok pedagógom aj študentom.

 

Ďakujeme všetkým účastníkom vzdelávacích aktivít, z termínov september - október 2022 vyberáme:

Práca s rómskou menšinou je náročná, ďakujeme za podnetný workshop. Práve učebné pomôcky, s ktorými sme mali možnosť pracovať, pomáhajú deťom v našej škole. Veľkou výhodou je, že sú v ich rodnom jazyku - rómskom jazyku. Ďakujeme.

Kolektív učiteľov zo ZŠ Stropkov

Školenie bolo určite prínosom. Dalo nám veľa možnosti ako aktívne rozvíjať slovnú zásobu detí, ako ju formovať a rozširovať. Veľkým pomocníkom sú Jogo kartičky. Sú krásne ilustrované a super je, že je tam daný pojem aj napísaný a to aj v rómskom jazyku. Je to formované do základných oblastí, s ktorými sa deti v MŠ stretávajú. Vysvetlenie a názorné ukážky boli formulované a realizované jasne a výstižne. Nás to veľmi bavilo a zaujalo. Lektorka spomenula aj ďalšie možnosti ich využitia, uplatnenia. Školenie bolo obsiahle a hlavne praktické. Boli to informácie, ktoré si viem aj reálne predstaviť a uplatniť ich v praxi, pri práci s deťmi. Aj oblasť matematiky bola skvelá a podnetná. Úžasné je sú to pomôcky, pri ktorých si dieťa vie samo odkontrolovať, či postupovalo správne. Lektorka odpovedala na naše otázky, uviedla príklady z praxe, načrtla modelové situácie, čím viac prehĺbila náš záujem a motiváciu. Ďakujem za podnetné rady, inšpirácie a krásne pomôcky.

Ing. Danka Dzureň Vojtková, MŠ Kecerovce

Mala som možnosť oboznámiť sa s rôznymi učebnými materiálmi zameranými na rozvoj čitateľskej a matematickej gramotnosti a na rozširovanie slovnej zásoby v štyroch jazykoch. Sú veľmi nápadito spracované, čo zaujme každého malého, či dospelého jedinca. Veľmi ma zaujali Autokorektívne karty, JOGO karty a tangram. Skvelá pomoc pri osvojovaní si poznatkov pre žiakov zo sociálne-znevýhodneného prostredia vďaka jazyku.

Mgr. NikolaTurbáková,  Kalná Roztoka 46

 

 

Aby všetky deti rozumeli - ponuka workshopov

Workshopy s podporou Nadácie SPP, Košického samosprávneho kraja a ABCedu pre vzdelanie:

26.10.2022    Aby všetky deti rozumeli, pre materské školy a I. stupeň ZŠ  Košice                      

2.11.2022    Aby všetky deti rozumeli, pre materské školy a I. stupeň ZŠ  Ďurkov                          

18.11.2022    Aby všetky deti rozumeli, pre materské školy MŠ  Kecerovce                                

24.11.2022    Aby všetky deti rozumeli, pre materské školy a I. stupeň ZŠ  Kysak                       

28.11.2022    Aby všetky deti rozumeli, pre materské školy a I. stupeň, Moldava nad Bodvou, Mestské kultúrne stredisko         

 

Nadácia SPP

Projekt ABY VŠETKY DETI ROZUMELI sa uskutočnil vďaka finančnej podpore Nadácie SPP. Zrealizovali sme 7 workshopov, vyškolili sme 230 pedagogických zamestnancov a podporili deti v materských a základných školách v nasledovných obciach a mestách:

Stropkov, Benkovce, Ostrovany, Rozhanovce, Sečovce, ZŠ Podjavorinskej Košice, Hermanovce, Spojená škola v Levoči, Materská škola s VJM, MŠ Budulov 116 Moldava nad Bodvou, ZŠ s MŠ - Alapiskola és Óvoda Veľký Kýr, Šamorín, Materská škola – Bešeňov.

ĎAKUJEME Nadácii SPP

 

 

Aby všetky deti rozumeli.

Práca s rómskou menšinou je náročná, na čom sa zhodli všetci účastníci workshopov. Didaktické aktivity sú vhodnou vsuvkou nielen do výchovno-vzdelávacieho procesu, ale aj do bežného domáceho prostredia alebo pri práci v komunitnom centre či sociálnom zariadení s rómskymi žiakmi. Veľkou výhodou učebných pomôcok je, že sú v materinskom jazyku - rómskom jazyku.

Ďakujeme všetkým zúčastneným za plodnú diskusiu, priateľskú atmosféru a za nasadenie pri samotnej práci.
Vďaka Nadácia SPP a ABCedu pre vzdelanie si každý účastník odniesol okrem krásnych zážitkov aj sadu učebných pomôcok s ktorými budú môcť pokračovať v práci so svojimi deťmi.
Prvé workshopy sme zorganizovali v auguste v Stropkove, Benkovciach a Ostrovanoch. Už teraz pracujeme na príprave v ďalších lokalitách a to Košice, Brezno a Dunajská Streda. Informácie zverejníme čoskoro.

 

V našej spoločnosti dlhodobo rezonuje problém jazykovej bariéry detí z národnostných menšín. Ide o tému, ktorej v spoločnosti nevenujeme dostatočnú pozornosť. Práve tento fakt je kľúčový pre integráciu rómskych žiakov do výchovno-vzdelávacieho procesu. Ako pedagógovia si uvedomujeme aj to, že našim žiakom z málo podnetného prostredia nerozumieme a taktiež vieme, že pre mnohých našich žiakov je materinským jazykom rómčina, nie slovenčina. Didaktické aktivity vydavateľstva podávajú pomocnú ruku pri procese vzdelávania národnostných menšín ako žiakom, tak aj pedagógom. 

 JOGO karty obsahujú takmer 300 slov v 4 jazykoch (slovenský, anglický, maďarský a rómsky jazyk). Táto didaktická pomôcka má širší zámer a hlbokú myšlienku. Jej účelom je učiť žiakov aj učiteľov  materinský jazyk danej národnostnej skupiny a zároveň rozvíjať komunikačné schopnosti a matematickú predstavivosť. Na prekladoch spolupracovali odborníci z rómskej komunity. Vďaka usilovnému nasadeniu a odbornej príprave sa nám podarilo zrealizovať prvotnú myšlienku a inkluzívny charakter pretaviť do funkčného didaktického materiálu. Zhodli sme sa, že nie je optimálne mať tieto karty len tak doma na poličke, ale priblížiť ich čo najväčšiemu počtu žiakov a pedagógov. Najväčšia populácia Rómov je na východnom Slovensku, a preto naše kroky viedli práve tam v rámci podpory a spolupráce vydavateľstva, Nadácie SPP a ABCedu pre vzdelanie. 

Prvá zastávka bola v dedinke Benkovce, ktorá sa nachádza na východnom Slovensku. V okolí sa nachádzajú dve základné školy, jedna v Benkovciach a jedna v Slovenskej Kajni. Jogo karty sa práve tu museli zastaviť a dostali štartovaciu čiaru na svojom „edukačnom turné“. Učitelia, ktorí sa zúčastnili workshopu, ani netušilil o čom sa teda budeme rozprávať a verte či nie, boli prekvapení. Didaktická hra Jogo ich prekvapila príjemné a dostala sa do sŕdc každého pedagóga. Získala aj pozitívne reakcie typu: „Konečne prišlo niečo pre našich žiakov.“ „Som rada, že porozumiem tým mojim špuntom, bolo mi to ľúto a vôbec som im nerozumela, som príjemné prekvapená a rada, že práve tento didaktický materiál vznikol.“ Sami sme boli prekvapení, ako rýchlo si JOGO kart získali obdivovateľov. Workshop sa niesol v príjemnej a hlavne v priateľskej atmosfére. Vysvetlili sme našim pedagógom zámer a princíp hry, samotnú propedeutiku a spoločne sme sa aj pár hier zahrali. Stretnutie v Benkovciach bolo podnetné a malo svoje miesto a účel. 

Turné našich Jogo kariet pokračovalo aj v meste Stropkov a skončilo v dedine Ostrovany. Stropkov je známy tým, že sa v meste nachádzajú 4 školy a v každej z nich je vysoký podiel rómskych žiakov. V samotných školách sa hľadá len spôsob, ako sa čo najbližšie dostať k žiakom z rómskych osád. Práve COVID-19 sa stal pre túto lokalitu osudovým. Máloktoré deti sa vedeli pripojiť online a pracovné listy mali minimálnu návratnosť. Náš workshop teda vytvoril nové myšlienky a spôsoby vzdelávania. Samotní učitelia teda pochopili, že cez hru sa môžu títo žiaci učiť nielen slovenský jazyk, ale aj matematiku a rozvíjať priestorovú predstavivosť a jemnú motoriku. Šikovnejší žiaci to zistia, ale tí menej šikovní nemajú ani tušenia, že sa práve cez Jogo karty učia rozvíjať slovnú zásobu v materinskom jazyku, teda rómskom, a rozvíjajú pri tom aj anglický a slovenský jazyk v komunikačnej rovine. Učitelia ocenili našu myšlienku a celý workshop si užili v plnej miere. Spoločne sme sa zhodli, že je dôležité vytvárať priestor na rozvoj komunikačných kompetencií a vytvárať viac podobných didaktických aktivít. 

Edukačné turné sme ukončili v obci Ostrovany, kde sme si potvrdili, že myšlienka JOGO kariet sa oplatila a tiež sme načerpali kopu pozitívnej energie. Jogo karty počas edukačného turné nabrali prvý nádych v rómskych komunitách, podnietili nádej u pedagógov a my sami sme ostali prekvapení, ako fantasticky sa tento projekt vydaril. Vo svojej práci pokračujeme a veríme, že prinesie pre tých najzraniteľnejších aktivity, ktorým budú rozumieť a budú pre nich prirodzene v ich materinskom jazyku. Je dôležité uvedomiť si, že jazyková bariéra a jej samotné riešenie je cesta k integrácii rómskych žiakov.  Spolu s vydavateľstvom, nadáciou a neziskovými organizáciami pripravíme pokračovanie vzdelávacích aktivít, aby sa dostali tam, kde ich najviac potrebujú, do rúk pedagógov, asistentov a všetkých, ktorí pracujú s rómskymi žiakmi a žiakmi národnostných menšín, predovšetkým maďarskej a ukrajinskej. 

Ďakujeme všetkým zúčastneným za podnety a nadšenie. Vaša energia nás posúva vpred a motivuje k ďalšej tvorivej činnosti. 

 

Mgr. Michal Sivák

 

Letný tábor pre deti z Ukrainy

Ukrajinskí žiaci a JOGO karty 

Počas letných táborov pre deti z Ukrajiny sme si s nimi naživo vyskúšali JOGO karty. Hoci nie sú v ukrajinskom jazyku, nebola to žiadna bariera. Našim cieľom je, aby deti získali základnú slovnú zásobu a dokázali sa prirodzene začleniť do slovenského školského prostredia.

Škola by mala príchodu nového žiaka venovať náležitú pozornosť. Vojnový konflikt, ktorý nastal na Ukrajine, nás podnietil podať pomocnú ruku tým najzraniteľnejším. Dôležitá je spolupráca všetkých pedagogických zamestnancov školy, rodičov, ako aj príprava kolektívu triedy. Nový žiak potrebuje čas na adaptáciu, aby si na novú situáciu zvykol a aby nedostal „kultúrny šok“. Zmena je pre takého žiaka veľkou psychickou záťažou. Odchod z krajiny, kde vyrastal, a obzvlášť za aktuálnej situácie, znamená odtrhnutie sa od všetkého, čo poznal. Zvyká si nielen na nový jazyk, nových učiteľov a spolužiakov, ale aj na inú formu komunikácie a iný spôsob vzdelávania. Na to, aby nám žiaci porozumeli, je dôležité pochopiť ich jazykový kódex. Jogo karty dostali nový nádych a príležitosť na vzdelávanie pre túto skupinu žiakov. Všetci vieme, že je dôležité, aby sa títo žiaci rozvíjali svoju slovnú zásobu v slovenskom jazyku. 

JOGO karty sa tak stali súčasťou jazykového workshopu a pomocou tohto didaktického materiálu sme rozvíjali komunikačné kompetencie a matematickú gramotnosť. Môžete si povedať, čo sa také deti či žiaci naučia? Sada JOGO kariet s takmer 300 pojmami a nápovednými obrázkami vytvorila u žiakov príležitosť spoznať oveľa lepšie slovenský jazyk, ktorý je im cudzí. Pomocou nápovedného obrázka si ukrajinskí žiaci vedia predstaviť o čo teda ide, vedia opisným spôsobom obohacovať svoju slovnú zásobu a prepojiť teda slovenský jazyk a matematiku. Vďaka štvorjazyčnej JOGO karte si žiak môže vybrať, v ktorom jazyku sa mu dané slovo sa mu najľahšie pamätá. Práve táto forma je vhodnou príležitosťou na prepájanie cudzích jazykov s tým materinským. Didaktický materiál vydavateľstva ABCedu je inkluzívny a spája všetkých bez rozdielu: rómske, krajinské, maďarské a slovenské deti. Kvalita a inovatívnosť sú budúcnosťou pre žiakov, ktorá dokáže vytvoriť  z učenia pohodovú/príjemnú/atraktívnu aktivitu. 

 
 
 
 
 

Gramotnosť je odrazovým mostíkom, bez ktorého sa v živote nemožno hýbať vpred. Neprejde jediný deň, kedy by sme sa zaobišli bez schopností čítať, písať a počítať. Ako spoločnosť gramotnosti prisudzujeme patričnú pozornosť, a tak sa stáva základným pilierom nášho vzdelávacieho systému. Každé dieťa absolvuje povinnú školskú dochádzku, počas ktorej tieto zručnosti nadobudne a my tak máme garanciu, že všetci členovia našej spoločnosti sú gramotní.

 

 

Pokračujeme vo finančnom vzdelávaní aj v nasledujúcom školskom roku. Zapojili sme sa do viacerých grantových programov, ktoré sa prioritne venujú podpore vzdelávania a naše projekty boli úspešné. Pripravili sme aktivity na zvyšovanie úrovne finančnej gramotnosti s lektormi - odborníkmi v danej olasti.

Finančné, ekonomické vzdelávanie a zodpovedné správanie v oblasti financií sú dôležitou súčasťou riadenia osobných financií. Je potrebné nielen nájsť finančné informácie ale ich správne vyhodnotiť a prijímať finančné rozhodnutia na základe svojich reálnych možností. Pomáhame porozumieť financiám a správne s nimi zaobchádzať v rôznych životných situáciách.

 

ABCedu pre vzdelanie

 

 

Názov:                ABCedu pre vzdelanie

Právna forma:   občianske združenie

Sídlo:                   Hargašova 50, 841 06 Bratislava

IČO:                     52058093

Registrácia:        VVS/1-900/90-54892 zo dňa 12.11.2018

Číslo účtu:          SK16 0900 0000 0051 5805 0860

Stanovy

Výročná správa 2021

Výročná správa 2020

Vyhlásenie o poukázaní podielu zaplatenej dane z príjmov

Poslanie a ciele:
Poslaním občianskeho združenia ABCedu pre vzdelanie (ďalej len „OZ“) je podporovať vzdelávanie, OZ organizuje školenia, semináre a konferencie zamerané na vzdelávanie detí a dospelých v oblasti školstva, pedagogického procesu, inovatívnych výučbových metód a ich propagáciu.

Cieľom ABCedu pre vzdelanie je najmä:

  • podporovať vzdelávanie a výchovu detí, žiakov a študentov, pedagógov a dospelých,
  • podporovať záujmovú (školskú aj mimoškolskú) činnosť detí, žiakov a študentov, pedagógov a dospelých,
  • vyvíjať spoločenské a propagačné aktivity prinášajúce prospech pri vzdelávaní a výchove,
  • materiálne podporovať vzdelávaciu a výchovnú činnosť detí, žiakov a študentov, pedagógov a dospelých,
  • tvoriť tlačové, elektronické a iné materiály a pomôcky na podporu vzdelávania.

 

 

Ako sa naučiť správne hospodáriť s peniazmi? To bola hlavná myšlienka projektu finančnej gramotnosti. Zameriavali sme sa na reálne situácie z každodenného života, s ktorými sa žiaci bežne stretávajú - od použitia vreckového na svoje vlastné potreby až po podielanie sa na rodinnom rozpočte. 

 

Hravá forma učenia sa pre svoju schopnosť zaujať dlhodobo preukazuje ako najefektívnejšia. Prostredníctvom učebných pomôcok určených na precvičovanie znalostí z matematiky sme ponúkli unikátny obsah, ktorý podnecuje žiakov k lepšej sústredenosti, vďaka čomu si látku ľahšie osvoja. Aplikujeme princíp matematizácie - tzv. krokovanie, kedy si dieťa musí jednotlivé kroky zapamätať, spojiť si rozličné súvislosti a následne zvoliť správny výsledok, ktorý si sám skontroluje bez pomoci dospelého.

 

Počas I. vlny mimoriadnej situácie, kedy sa prechádzalo na dištančné vyučovanie bolo potrebné sa zamerať na deti aj I. stupňa a ponúknuť im zmysluplné učebné pomôcky online, ktorými si môžu hravou formou precvičiť a upevniť základné matematické spoje.

Hravá forma učenia sa pre svoju schopnosť zaujať dlhodobo preukazuje ako najefektívnejšia.

 
 
 
Darujte 2% z vašich daní
Darujte nam 2 perc
Vaše 2% pomáhajú učiteľom a vašim deťom

Máme záujem o vaše 2% z daní

4.2.2022
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
###newsletter pop up
Plná (Desktop) verzia