Kategórie
 
 
 
 
 

Slovenský jazyk 5, časť A

ODPORÚČA MŠVVaŠ SR

Slovenský jazyk 5, časť A

PRACOVNÁ UČEBNICA PRE 5. ROČNÍK ZÁKLADNÝCH ŠKÔL – prináša inovatívny pohľad na vyučovanie slovenského jazyka. Jej cieľom je byť príjemným sprievodcom žiaka na ceste nielen k nadobudnutiu potrebných vedomostí, ale najmä zručností, ktoré jazyk ako nástroj myslenia môže rozvíjať.
Kód produktu:9788099973450
Lektor:
Dodacia lehota
Dodacia lehota: Dostupné
Vaša cena: 8,90 €

UČEBNICA A PRACOVNÝ ZOŠIT V JEDNOM

  •  konštruktivistický spôsob učenia
  •  podnecuje zvedavosť, fantáziu a tvorivosť
  •  rozvíja komunikačné schopnosti a kooperáciu detí
  •  úlohy na rozvoj vyšších kognitívnych procesov
  •  podporuje budovanie hodnotového systému u žiakov
  •  využíva rôzne stratégie učenia sa
  •  podporuje medzipredmetové vzťahy, enviromentálnu a regionálnu výchovu
  •  interaktívne cvičenia k učebnici
  •  Riešenia a komentáre – kompletný servis pre učiteľov – množstvo úloh, testov s riešeniami

 

AUTORKY

Mgr. Tünde Halajová
Naša pracovná učebnica je moderná, komplexná a hovorí jazykom tínedžera. Žiaka formuje, učí aj zabáva. Je koncipovaná tak, aby bolo dieťa schopné učivo zvládnuť samo. Rozmanité zadania, úlohy a aktivity orientované na pozorovanie, porovnávanie a vyvodzovanie záverov ho navigujú na jeho ceste za poznávaním a pomáhajú mu orientovať sa v zložitom systéme jazyka. Učiteľ sa tak stáva len akýmsi sprievodcom žiakov na tejto ceste. Každé jedno cvičenie sme vyskúšali a overili v praxi. Spokojné tváre našich žiakov, ich radosť a nadšenie nás presvedčili, že ich môžeme ponúknuť aj vám.


Mgr. Lucia Pudišová
V učiteľskej praxi sa stretávame so slabým záujmom žiakov o slovenský jazyk. Ako jeden z dôvodov deti uvádzajú, že vo vyučovaní slovenčiny nevidia zmysel. Tvrdia, že komunikovať v materinskom jazyku sa predsa učia už v ranom detstve, jazyk používajú intuitívne a nepotrebujú k tomu poznať žiadne pravidlá. Uprednostňujú používanie iných jazykov a cudzími výrazmi nahrádzajú slovenské slová. Ako ich teda presvedčiť, že to zmysel má? Ako im vysvetliť, že je potrebné, aby rozumeli písanému i hovorenému textu, aby vedeli komunikovať s ľuďmi na adekvátnej úrovni v rôznych situáciách, aby boli schopní vytvoriť vlastné pravopisne a štylisticky správne prejavy? Toto sú otázky, ktoré sme si kládli pri tvorení pracovnej učebnice.

 

 

Mgr. Katarína Čapeková
učiteľka ZŠ Námestie slobody, Žilina
Úlohy sú veľmi rôznorodé, obyčajne sledujú postupné predstavovanie učiva v zrozumiteľných názorných krokoch od najjednoduchších po najzložitejšie gramatické operácie. V bežne používaných učebniciach to nie je štandardné, nakoľko sa v nich len veľmi ojedinele zobrazuje proces gramatickej operácie, skôr sa ponúkajú len prehľadové tabuľky a definície. V pracovnej učebnici autorky naozaj veľmi dôsledne pre dosahovanie cieľov uprednostňujú samostatné bádanie žiaka. V úlohách sa tiež veľmi aktívne pracuje s vlastnou slovnou zásobou
žiaka, a to nielen pravidelnou prácou so slovníkmi, ale aj množstvom tajničiek, rébusov, číselných kódov – ktoré evokujú odomykanie úloh v štýle escape room. Podobné typy úloh sú u žiakov danej vekovej kategórie veľmi obľúbené, vyvolávajú u nich efekt flow, a teda ich možno pokladať pri utvrdzovaní učiva za účinné.

Mgr. Beata Pecková
Spojená škola Novohradská, Bratislava
V súčasnej informatickej dobe je čoraz náročnejšie zaujať deti učením. V mori nekonečných podnetov má učiteľ neľahkú úlohu. Dominantnou činnosťou u mnohých detí nielen staršieho školského veku je hra – PC hra. A práve gamifikácia je metóda, na ktorú stavili autorky učebnice. Herná slučka prinášajúca napätie, odozvu a spätnú väzbu, je to, čím sa snaží učebnica
podnecovať žiakov k radosti zo zážitku, ale aj dosiahnutiu úspechu prostredníctvom rôznych pravidelných rubrík. Výsledkom je nadšené a motivované dieťa. A to chceme.

Tento obsah je dostupný iba pre prihlásených/registrovaných používateľov Prihlásiť sa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
###newsletter pop up
Plná (Desktop) verzia