Slovenský jazyk B, 1. diel
Slovenský jazyk B, 1. diel
VIAC O TITULE
Pracovná učebnica pokračuje v konštruktivistickom prístupe, taktiež prináša výber rôznorodých textov a úloh, ktoré vedú k aktívnemu prístupu študentov k uvedenej téme, k samostatnému mysleniu a spracúvaniu zdrojov, ale aj ku kooperácii a kreativite. Základným princípom učebnice je pomôcť vychovať samostatne a kriticky mysliacich mladých ľudí, ktorí budú pripravení úspešne čeliť problémom a výzvam každodenného života.
ŠTRUKTÚRA UČEBNICE
- motivujúce aktivity v úvode kapitoly
- úlohy postupne odkrývajúce jednotlivé aspekty učebnej témy
- rubriky VEDELI STE? a NAČO JE TO DOBRÉ?
- práca s reálnymi zdrojmi cez QR kódy
- reflexia a zhrnutie témy v závere kapitoly – overenie porozumenia
Učebnica tiež poskytuje komplexnú prípravu na príslušné školské slohové práce.
Učebnica obsahuje:
- kapitola: ZÁKLADY MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI
- kapitola: UMELECKÝ ŠTÝL A UMELECKÁ LITERATÚRA
- kapitola: OPISNÝ SLOHOVÝ POSTUP
PaedDr. Mária Beláková, PhD.
vysokoškolská pedagogička
Katedra slovenského jazyka a literatúry, Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita
Učebnica predstavuje projekt vychádzajúci z konštruktivistického prístupu a zakladá sa na trojfázovom modeli E-U-R. Koncepcia učebnice je založená na aktívnom prístupe študenta k poznatkom, s minimálnou mierou memorovania hotových faktov, zdôrazňuje sa práca s textom ako východiskovým materiálom vo vyučovaní materinského jazyka, podporuje kritické myslenie študenta, čím predstavuje inovatívny prínos v jazykovom vzdelávaní.
PhDr. Mgr. Jana Kičura Sokolová, PhD.
vysokoškolská pedagogička
Inštitút slovakistiky a mediálnych štúdií, Filozofická fakulta, Prešovská univerzita
Učebnica svojím vyznením sa odkláňa od domácej učebnicovej tradície, ašpiruje na učebný text, ktorý korešponduje s požiadavkou moderného, adresného a cieleného vzdelávania.
Z pohľadu rozmanitosti cvičení môžem konštatovať, že dominujú originálne, tvorivé, atraktívne úlohy a aktivity, ktoré motivujú študentov uvažovať, analyzovať, produkovať a argumentovať svoj názor, ale aj hodnotiť, selektovať, kooperatívne a tímovo spolupracovať. Učebnica sa prezentuje značným počtom praktickým úloh, ktoré zohľadňujú reálne využitie v každodennom živote a rozvíjajú komunikačné schopnosti.
Mgr. Katarína Ľahká
stredoškolská učiteľka slovenského jazyka a literatúry
Stredná odborná škola obchodu a služieb, Trenčín
Za najväčší prínos učebnice ako celku považujem množstvo a rozmanitosť praktických úloh, funkčne využitú prácu s tabuľkami, ktoré neslúžia ako poskytnutý prehľad učiva, no vďaka činnosti žiakov sa ním majú najlepší predpoklad stať. Texty k úlohám pokrývajú širokú sieť medzipredmetových vzťahov (ekonomika, manažment, administratíva, občianska náuka, história...), pričom vychádzajú z reálneho života. Som presvedčená, že tento typ diela neumožňuje učiteľovi opierať sa na vyučovaní o výklad – sprostredkovanie vedomostí. Ak by ten totiž zaraďoval na hodine úlohy tak, ako ich ponúka učebnica, jeho výklad by bol úplne zbytočný – všetky vedomosti, krok po kroku, žiak nadobúda vlastným úsilím.